תעודת יושר ממשטרת ישראל – דע את זכויותיך!

תוכן העניינים
תעודת יושר ומרשם פלילי – כללי.
המונח תעודת יושר השתרש בציבור הישראלי והוא מתייחס לפלט מידע פלילי אשר כל אדם זכאי לקבלו ממשטרת ישראל.
בעולם, כל מדינה טבעה שם אחר למונח תעודת יושר והוא ידוע גם בכינויים נוספים, כגון: תעודת משטרה (Police certificate), בדיקת היסטוריה לאומית משטרתית (national police history check) וכו׳.
תעודת יושר – המצב החוקי בישראל.
בחוק המידע הפלילי ותקנת השבים, תשע”ט 2019, קבע המחוקק בישראל, כי משטרת ישראל אמונה על ניהול מרשם פלילי ומרשם משטרתי.
החוק קובע שתי תקופות המגבילות את משך הזמן בו נמסר מידע מהמרשם הפלילי לגופים שונים – תקופות אלה ידועות בשם תקופת התיישנות (פרט רישום שהתיישן) ותקופת מחיקה (פרט רישום שנמחק).
בחלוף הזמן, בסיום תקופת ההתיישנות והמחיקה מצטמצמות השלכות המרשם הפלילי על חייו של אדם, שכן בתום כל תקופה מצטמצמים מספר הגופים הזכאים לקבל מידע על פי חוק המרשם הפלילי. תכלית הגבלת העברת המידע הפלילי מתוך אותם מאגרים של רישום פלילי בחלוף זמן, נובעת מעקרון השיקום והרחבת ההזדמנויות העומדות בפני אדם ששוקם, ובלבד שלא שב לבצע עבירות פליליות.
איך מוציאים תעודת יושר ? איך מקבלים את פלט הרישום הפלילי ?
כדי לדעת פרטים מלאים בדבר רישומכם הפלילי, יש לפנות למשטרה ולבקש לעיין בגיליון הרישום הפלילי העדכני שלכם. גיליון רישום פלילי ניתן לקבל בתחנות המשטרה ברחבי הארץ באמצעות פנייה לחוקר במרכז השירות לאזרח. בהתאם לחוק, לכל אזרח זכות לצפות במידע הפלילי השמור אודותיו, ולקבל מידע עדכני אודות תיקי המשטרה שנסגרו.
חוק המידע הפלילי החדש שנכנס לתוקף בחודש ינואר 2021 (החל מיום 16.1.21), קובע כי תמנע האפשרות מאזרחי ישראל להוציא “תעודת יושר” – תדפיס מידע פלילי / גיליון מידע פלילי, בתחנת המשטרה ובכך שינה החוק את המצב המשפטי הקיים. השינוי בחוק נקבע לאור רצונם גופים או מעסיקים פרטיים לבקש ולקבל (בניגוד לחוק!) מועמדים לעבודה לאחר שאלה יציגו “תעודת יושר” תדפיס מרשם פלילי אשר תעיד כי אותו אדם נעדר עבר פלילי ובכך למנוע העסקה של אדם שלחובתו רישום פלילי כלשהו. לפיכך, קבע המחוקק, כי המבקש לעיין ברישום הפלילי בעניינו יוכל לעשות כן בתחנת המשטרה אך לא לקבל או לצלם העתק שלו.
לאחר החוק החדש איך מקבלים העתק של תעודת יושר ?
תחנות משטרה רבות לא אוכפות את החוק החדש ולכן ברבות מהן עדיין ניתן לקבל את תדפיס המידע הפלילי (“תעודת היושר”) במידה שאדם ירצה לקבל העתק ממנה.
במידה ולא מאפשרים לקבל העתק של תדפיס במידע הפלילי שלכם והוא נחוץ לכם, ניתן לייפות את כוחו של עורך דין, בייפוי כוח מיוחד למטרה זו.
תעודת יושר – מרשם פלילי – מרשם משטרתי
דעו, אם נחקרתם באחת מיחידות האכיפה במדינת ישראל (משטרה, ימ״ר, רשות המסים, רשות ניירות ערך, רשות הגבלים עסקיים, חקירות מכס או בכל יחידת חקירות אחרת) נפתח לכם תיק פלילי הידוע גם בכינויו – תיק מב״ד (ממתין לבירור דין), התיק קיים בין במרשם הפלילי (תיק פתוח, תיק מתנהל או תיק שהסתיים) או במרשם המשטרתי (תיקים סגורים) ועשוי להיות חשוף לעיני גופים ומוסדות שונים.
בסיום הליך חקירה פלילית, אם הוחלט לא להגיש כתב אישום כנגד חשוד אשר נחקר תחת אזהרה – התיק ייסגר באחת מעילות הסגירה הקיימות.
עילות הסגירה הקיימות:
- חוסר אשמה.
- העדר ראיות מספיקות (חוסר ראיות מספיקות).
- נסיבות העניין בכללותן אינן מתאימות להעמדה לדין / לפתיחה בחקירה (עד שנת 2018 עילה זו הייתה ידועה גם בשם “חוסר עניין לציבור”).
- סגירה בהסדר מותנה.
- סגירה באי תביעה – נועדה לקטינים בלבד (הליכי טיפול מותנה).
סגירת תיק על ידי רשויות החקירה ו/או התביעה בעילת סגירה חוסר אשמה לא מותירה כל רישום בגיליון הרישום הפלילי – לא במרשם הפלילי ולא במרשם המשטרתי.
סגירת תיק על ידי רשויות החקירה ו/או התביעה מחוסר ראיות או בעילה נסיבות העניין בכללותן אינן מתאימות להעמדה לדין / לפתיחה בחקירה עילות סגירה אלה מותירות רישום משטרתי. אם זומנתם לחקירה באזהרה כחשודים – חקירה פלילית בחשד לביצוע עבירות פליליות – מומלץ להיוועץ בעורך דין פלילי אשר יגדיל את הסיכוי לסיום ההליך הפלילי כנגדכם ואף יפעל לסגירת התיק בעילת סגירה “חוסר אשמה” או להגשת בקשה לשינוי עילת סגירה (ראו מטה בהמשך המאמר) אשר קבלתה על ידי המדינה תסיר כל כתם פלילי בתעודת היושר / בפלט הרישום הפלילי שלכם.
סגירת תיק שאינה בעילה “חוסר אשמה”
חשוב לדעת, בכל מקרה בו תיק אינו נסגר בעילה “חוסר אשמה” אלא באחת מעילות הסגירה האחרות (המפורטות מעלה) הדבר עלול לחבל משמעותית בעתידכם התעסוקתי, באפשרויות קבלה לעבודה, קבלת רישיון נשק וכו׳.
תעודת יושר תעודת יושר תעודת יושר תעודת יושר תעודת יושר תעודת יושר תעודת יושר תעודת יושר תעודת יושר תעודת יושר תעודת יושר תעודת יושר תעודת יושר תעודת יושר תעודת יושר תעודת יושר תעודת יושר תעודת יושר תעודת יושר תעודת יושר תעודת יושר תעודת יושר תעודת יושר תעודת יושר
בעלי התפקידים אשר מוסמכים לסגור תיק פלילי.
- פרקליט מחוז או פרקליט בכיר שהוא הסמיכו לכך.
- ראש יחידת תביעות או תובע משטרתי בכיר שהוא הסמיכו לכך.
- קצין משטרה המשמש כתובע שהוסמך לכך.
- קצין משטרה המכהן כראש יחידת תביעות.
איך מוחקים תיק שנסגר מחוסר ראיות או חוסר עניין לציבור?
בקשה לשינוי עילת סגירה מעוגנת בסעיף 62 לחוק סדר הדין הפלילי, אשר קובע כך –
על החלטה שלא להעמיד לדין תימסר לחשוד הודעה בכתב מבלי לציין את עילת סגירת התיק, ואולם יצוין בהודעה כי חשוד רשאי לברר את עילת הסגירה בעניינו באמצעות הגעה לכל תחנת משטרה או בדרך שנקבעה בהודעה על ידי המשטרה. הסעיף קובע, כי בעבירות מין או אלימות, חשוד יקבל הודעה בכתב על החלטה שלא להעמיד לדין ובהודעה זו תצויין גם עילת סגירת התיק בעניינו.
חשוד רשאי לפנות לתובע שסגר את תיקו בבקשה מנומקת לשנות את עילת הסגירה. אם נסגר התיק בעילה של “חוסר אשמה”, יימחק רישומו ממחשבי ורישומי המשטרה.
בקשה לשינוי עילת סגירה – בקשה מנומקת ומקיפה!
כאמור, לחשוד זכות להגיש בקשה מנומקת לשינוי עילת סגירה לעילה “חוסר אשמה” על מנת למחוק את רישומו של התיק מהמרשם המשטרתי ולמנוע פגיעה בעתידו המקצועי.
המלצתנו החד משמעית היא לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין פלילי בטרם תגישו בקשה לשינוי עילת סגירה, מדוע? בקשה לשינוי עילת סגירה דורשת מיומנות משפטית וידע מקצועי של בעל מקצוע – עורך דין פלילי – אשר ידע לבחון את המסד הראייתי בתיק, לשמוע את טענותיכם, לכלול את מלוא הנימוקים משפטיים, ההנחיות המשפטיות והוראות החוק וכן פירוט הנסיבות האישיות של מגיש הבקשה אשר יש בהן כדי להוביל לשינוי החלטתו של תובע אשר קבע, כי התיק לא ייסגר בעילה “חוסר אשמה”.
בקשה לביטול רישום משטרתי שהתיישן.
בשונה מבקשה לשינוי עילת סגירה של תיק פלילי אשר מוגשת בטרם חלפה תקופת ההתיישנות, במקרה של פריט רישום משטרתי שהתיישן יש להגיש בקשה למטה הארצי של משטרת ישראל, לצורך ביטולו מהמרשם המשטרתי.
ייצוג משפטי במחיקת רישום פלילי ומחיקת רישום משטרתי – בקשה לשינוי עילת סגירה או בקשה לביטול רישום משטרתי שהתיישן.
זקוקים לייעוץ וייצוג עורך דין פלילי לצורך הגשת בקשה לשינוי עילת סגירה של תיק פלילי מהרישום המשטרתי ?
זקוקים לייעוץ וייצוג עורך דין פלילי להגשת בקשה למטה הארצי של משטרת ישראל לצורך ביטול רישום שהתיישן אך טרם נמחק מהמרשם המשטרתי ?
משרד רן-תירוש ושות׳ מדורג בין משרדי עורכי הדין המובילים בישראל על פי דירוג B.D.I הבינלאומי כמשרד עורכי דין מוביל בישראל בתחום המשפט הפלילי ועבירות הצווארון הלבן. פנו לייעוץ מעורך דין פלילי מוביל בישראל לצורך בחינת אפשרות מחיקת הרישום המשטרתי בעניינכם. לצורך תיאום פגישה עם עורך דין שותף במחלקה הפלילית במשרדנו או לצורך שיחה מקדימה בעניינכם, ניתן להתקשר למשרדנו במספר 03-7773333.
חיסיון המידע הפלילי וזכות העיון במרשם הפלילי
אסור לאדם ו/או לגוף שאינו מורשה לכך, ציבורי ואו פרטי, לדרוש מאדם, במישרין או בעקיפין, למסור לו את גיליון הרישום הפלילי לכל צורך שהוא. בחוק קבועים אותם גופים אשר עומדת להם הזכות ובאפשרותם לבקש מאדם את תדפיס המידע הפלילי לגביו בהתאם להוראות החוק, ואלו יקבלו את התדפיס ישירות ממשטרת ישראל, לאחר שקיבלו את הסכמת האדם אודותיו מתבקש המידע.
דעו! אסור לדרוש מאדם למסור את גיליון הרישום הפלילי בעניינו ואף לא תצהיר, הצהרה או שאלון בכתב בעניין זה.
החוק קובע כי הרישום הפלילי יהיה חסוי ולא יימסר אלא בהתאם לחריגים הקבועים בחוק.
בקשה לקבל תעודת יושר מאדם מהווה עבירה על החוק!
המידע המופיע בתדפיס הרישום פלילי / בגיליון הרישום הפלילי הוא חסוי, קבלתו בניגוד לחוק ובדרך שאינה חוקית היא עבירה פלילית לפי סעיף 22 לחוק המרשם הפלילי ותקנת השבים, התשמ”א -1981 ולפי סעיף 42 לחוק המידע הפלילי ותקנת השבים, תשע”ט-2019.
גם כאשר בעל גיליון הרישום הפלילי הסכים למסור למבקש המידע את “תעודת היושר”, בוצעה הפרה של החוק והמפר צפוי לעונש של עד שנתיים מאסר (עבירה פלילית מסוג עוון).
חוק המידע הפלילי ותקנת השבים, תשע”ט-2019, קובע –
כי מי שדרש מידע פלילי על אדם, במישרין או בעקיפין, בניגוד להוראות סעיף 3(ב), דינו – מאסר שנה.
סעיף 3(ב) קובע – כי אין לדרוש מאדם מידע פלילי הנוגע אליו, לא במישרין אף לא בעקיפין, שלא בהתאם להוראות החוק, ואף לא לבקש ממנו לכתוב תצהיר, הצהרה או לענות על שאלון בכתב בעניין זה.
האם למעסיק זכות לדרוש ממועמד או עובד תעודת יושר – תדפיס מידע פלילי ?
אם מעסיק עשה אחד מן האמורים – דרש פלט רישום פלילי מעובד או ביקש מעובד מענה בתצהיר, בהצהרה או בשאלון בכתב על רישומו הפלילי, לשם העסקתו של העובד או כדי לקבל החלטה בעניין אותו אדם שהמידע נוגע לו (קידום וכו׳), דינו – מאסר שנתיים.
כדי להתמודד עם מעסיקים הדורשים שלא כדין להמציא את תדפיס / פלט הרישום הפלילי לצורך קבלה לעבודה, הוחלט לשנות את מבנהו של אותו תדפיס / פלט רישום פלילי. על פי המבנה החדש, כל אזרח מקבל את עמוד הפתיחה הראשון בלבד, הכולל את פרטיו ואת הפתיח.
בעלי רישום פלילי מקבלים את המידע אודות הרישום הפלילי בעמוד נפרד. כך, אותו אדם בעל רישומים פליליים יכול למסור למעבידו ולכל גורם אחר הדורש ממנו דרישה לא חוקית, את העמוד הראשון בלבד של תדפיס הרישום הפלילי, בו אין כל אזכור לרישומים הפליליים.
מהם הגורמים הרשאים להיחשף לרישום הפלילי עד תום תקופת המחיקה ?
גופים ובעלי תפקידים הקשורים להליך הפלילי ורשאים להיחשף למידע הפלילי.
- היועץ המשפטי לממשלה ותובע לפי סעיף 12 לחוק סדר הדין הפלילי;
- פרקליט צבאי וכן תובע צבאי.
- גופים ובעלי תפקידים המפורטים בתקנות לשעת חירום.
- תובע בבית דין למשמעת לפי חוק המשטרה ולפי פקודת בתי הסוהר.
- נאשם וסניגורו וכן עצור או בא כוחו.
- בית משפט או בית דין.
- ועדה פסיכיאטרית ופסיכיאטר מחוזי כהגדרתם בחוק טיפול בחולי נפש.
- קצין מבחן.
- הממונה על המעונות לפי חוק הנוער, לעניין קטינים שבפיקוחו.
- היחידה לשחרור ממאסרים קצרים, ועדת שחרורים וועדת שחרורים מיוחדת.
- מנהל הרשות לשיקום האסיר.
- נשיא המדינה, ראש הממשלה או שר אחר שהחליטה עליו הממשלה לפי סעיף 12 לחוק-יסוד.
- הוועדה לאישור סניגורים.
- ועדה לעיון בעבר הפלילי של חייל בראשות קצין חינוך ראשי.
- נציב בתי הסוהר או מי שהוא הסמיך לכך וכן לגבי עצירים או אסירים, לעניין החזקתם במשמורת חוקית.
- ראש חטיבת המודיעין או מי מטעמו – לעניין ביצוע פעולות אבטחה בשירות בתי הסוהר;
- הממונה על עבודת שירות.
- מנהל הרשות להגנה על עדים.
- קצין פיקוח ובעלי תפקידים אחרים ביחידת הפיקוח שקבע השר לביטחון הפנים.
גופים ובעלי תפקידים שהמידע נדרש להם מטעמי ביטחון המדינה:
רשימה חלקית של גופים המנויים בחוק.
- מנהל כללי של משרד ממשלתי או החשב הכללי או מי שאחד מהם הסמיך לכך.
- המנהל הכללי או ממונה הביטחון של גוף לעניין ביצוע עבודה, תפקיד או שירות באותו גוף בידי אדם אחר שלגביו מבוקש המידע ולעניין ביצוע פעולות אבטחה.
- ראש המטה הכללי וראש אגף כוח אדם בצבא ההגנה לישראל.
- גורם הממנה בעלי תפקידים בשירות הציבורי.
- יושב ראש הכנסת – לעניין בחירת נשיא המדינה.
- ועדת הכנסת – לעניין מינוי מבקר המדינה.
- הממשלה – לעניין מינוי בעלי תפקידים שמינויים מוטל עליהם לפי חוק בנק ישראל.
- ועדה למינוי שופטים לפי חוק בתי המשפט.
- שר המשפטים, שר העבודה הרווחה והשירותים החברתיים, הוועדה המייעצת לעניין נציגי ציבור ומנהל בתי המשפט.
- מנהל כללי או שר או יועץ משפטי של משרד ממשלתי – לעניין מינוי לתפקיד שלא בדרך של מכרז.
- שר המשפטים – לעניין הענקת סמכויות חקירה לפי חוק.
- השר לביטחון פנים – לעניין הענקת סמכויות חקירה, עיכוב, מעצר ו/או חיפוש.
- עורך דין אשר קיבל ייפוי כוח מיוחד לכך מהאדם שהמידע עליו, לשם ייצוגו בבית משפט, בית דין או לפני גוף מינהלי, הזכאים לקבל מידע פלילי לפי הוראות החוק; בסעיף קטן זה, “עורך דין” – לרבות מתמחה המועסק על ידו;
- גופים ובעלי תפקידים שהמידע נדרש להם לשם אינטרס ציבורי חיוני (סעיף סל!)
- ראש שירותי בריאות הנפש לעניין חוק כלי הירייה, התש”ט-1949.
- מפקח עבודה אזורי ומפקח עבודה ראשי, לעניין מינוי, מתן הסמכה או היתר לפי חוק חומרי נפץ, וכן מי שהשר מינה לשם מתן היתר לייבוא חומר נפץ לפי סעיף 9 לאותו חוק.
- עובד סוציאלי שמונה לפי כל אחד מהחוקים המפורטים.
- נגיד בנק ישראל, המפקח על הבנקים, הממונה על שיתוף נתוני אשראי, עובד בנק ישראל שהוסמך על ידי הנגיד.
- המנהל הכללי של משרד החינוך – לעניין מתן אישור העסקה לעובד חינוך לשם הגנה על שלומם וביטחונם של קטינים.
- הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון.
- המפקח על נותני שירותים פיננסיים.
- הממונה על ענייני ההתמחות בלשכת עורכי הדין, לשם קבלת החלטה בדבר רישום מתמחה ובדבר חברות בלשכת עורכי הדין בישראל.
כאמור, רשימה זו הינה חלקית.
הבאנו במאמר זה רשימה חלקית אך רשימה זו ממחישה את מספר הגופים הרב אשר נחשף לפריטי הרישום במרשם הפלילי. רשימת הגופים המלאה קבועה בחוק וניתן לעיין בה. שימו לב, החוק קובע, כי ניתן להוסיף לרשימה בעלי תפקידים נוספים.
יש לכם שאלה ספציפית בעניינכם ומעוניינים לקבל תשובה מעורך דין פלילי בעל ידע וניסיון בתחום המרשם הפלילי והרישום המשטרתי וכן להבין את זכויותיכם המשפטיות – לשיחת ייעוץ ניתן להתקשר למשרדנו במספר 03-7773333 או להשאיר פניה באתר ועורך דין ישוב אליכם בהקדם האפשרי.
מושגי יסוד ודגשים – תעודת יושר, מרשם פלילי וחישוב תקופות התיישנות ומחיקה
תקופת התיישנות
נספרת מיום מתן גזר הדין, אך זו משתנה ממקרה למקרה, בהתאם לעונש שהוטל על הנאשם, בכפוף לגילו בעת ביצוע העבירה (בגיר/קטין). לרוב, מדובר בתקופה של שבע שנים.
בתום תקופת ההתיישנות, נמנעת הגבלה לקבלת רישיון או היתר לעיסוק או עבודה במספר רב של גופים, שכן אותם גופים שהיו זכאים לקבל מידע מן המרשם הפלילי בתום תקופת ההתיישנות אינם זכאים עוד לכך.
תקופת מחיקה
בסיום תקופת ההתיישנות מתחילה להיספר תקופת המחיקה. תקופה זו נמשכת (בדרך כלל) 10 שנים מתום תקופת ההתיישנות. משך תקופת המחיקה משתנה בהתאם ל –
- גילו של אדם בעת ביצוע העבירה – אם היה בגיר או קטין.
- כאשר מדובר בקטינים משתנה תקופת המחיקה בהתאם לחומרת העבירה (עבירת פשע או עוון).
- העונש שהוטל בגינה.
מחיקת הרישום הפלילי בתום תקופת ההתיישנות ותקופת המחיקה אין משמעותה כי הרישום נמחק כליל, מידע אודות הרישום נשאר במאגרי המידע המשטרתיים אף לאחר תום תקופות אלה. משמעות המושג “מחיקה” הוא כי המידע אינו מועבר עוד לגורמים שהיו רשאים לעיין בו טרם המחיקה, אך הוא עודנו זמין לגורמים בודדים ובהם : משטרת ישראל, צבא ההגנה לישראל, שירות ביטחון כללי (שב״כ), ממשלת ישראל, היועץ המשפטי לממשלה, וכן הוועדה למינוי שופטים.
מה קורה במצב בו בוצעו עבירה או עבירות נוספות ?
אם אדם הורשע במהלך תקופת ההתיישנות בתיק חדש, יתאפסו התקופות בכל התיקים ויתחילו להיספר מחדש. הוראה דומה קבועה גם ביחס לתקופת המחיקה, ולפיה מניין התקופה מתאפס ומתחיל מחדש אם הורשע במהלך תקופת המחיקה בעבירה נוספת.
קטינים
החוק מתייחס באופן שונה ומקל יותר לקטינים גם בקשר למשך תקופות ההתיישנות והמחיקה. לדעת המחוקק, יש להקל עם קטינים אשר עברו על החוק אל מול בגירים עושי עבירה, וזאת לאור שיקולי שיקום. לפיכך, נקבעו בחוק תקופות התיישנות ומחיקה קצרות יותר לקטינים, תוך התחשבות בחומרת העבירות (עוון או פשע) והעונשים שהוטלו על ידי בתי המשפט כמו גם בגילו של הקטין בעת ביצוע העבירה.
מתי פריט הרישום מתיישן באופן מיידי ?
החוק קובע תקופות קצרות במיוחד במקרים בהם החליט בית המשפט לגזור את עונשו של הנאשם ללא הרשעה או להרשיעו ולהטיל עליו צו מבחן בלבד. כך גם בהרשעות של קטינים מתחת לגיל 16. במקרים אלה, אין תקופת התיישנות, פריטי הרישום מתיישנים באופן מיידי ונקבעת תקופת מחיקה אשר גם היא קצרה במיוחד, אשר ככלל נמשכת חמש שנים.
תקופות התיישנות ומחיקה – בגירים
הכרעה ועונש | התיישנות | מחיקה |
---|---|---|
הרשעה ומאסר עד שנה | 7 שנים + תקופת המאסר שהוטלה | 10 שנים |
הרשעה ומאסר של למעלה משנה ועד 5 שנים | 10 שנים + תקופת המאסר שהוטלה | 10 שנים |
הרשעה ומאסר של למעלה מ- 5 שנים | תקופת המאסר + כפל תקופת המאסר (מקסימום 15 שנים) | 10 שנים |
הרשעה ועונש אחר | 7 שנים | 10 שנים |
הרשעה וצו מבחן | אין | 5 שנים מיום פסק הדין או ההחלטה |
ללא הרשעה וצו מבחן / צו שירות לתועלת הציבור / התחייבות להימנע מעבירה | אין | 5 שנים מיום פסק הדין או ההחלטה |
תקופות התיישנות ומחיקה – קטינים
הכרעה ועונש | גילאים | התיישנות | מחיקה |
---|---|---|---|
הרשעה ומאסר של עד 3 שנים |
16-18 בעבירות עוון ופשע 14-16 בעבירות פשע בלבד |
5 שנים + תקופת המאסר | 10 שנים |
הרשעה ומאסר של למעלה מ- 3 ועד 5 שנים |
16-18 בעבירות עוון ופשע 14-16 בעבירות פשע בלבד |
7 שנים + תקופת המאסר | 10 שנים |
הרשעה ומאסר של למעלה מ- 5 שנים |
16-18 בעבירות עוון ופשע 14-16 בעבירות פשע בלבד |
10 שנים + תקופת המאסר | 10 שנים |
הרשעה ועונש אחר |
16-18 בעבירות עוון ופשע 14-16 בעבירות פשע בלבד |
3 שנים | 10 שנים |
הרשעה וכל עונש |
עד גיל 16 בעבירות עוון | אין | 3 שנים |
הרשעה וכל עונש | עד גיל 14 בעבירות פשע | אין | 5 שנים |
הרשעה וצו מבחן | עד גיל 18 | אין | 5 שנים |
ללא הרשעה וצו מבחן / צו שירות לתועלת הציבור / התחייבות להימנע מעבירה | עד גיל 18 | אין | 5 שנים |
משרד רן-תירוש ושות׳ – ייצוג משפטי במחיקת רישום פלילי ומשטרתי
משרד עורכי דין רן-תירוש ושות׳ מוביל בתחום המשפט הפלילי, צווארון לבן ומסים ומספק ייעוץ משפטי ללקוחות נורמטיביים, פרטיים וחברות. עורכי הדין במשרדנו ידועים כבעלי ניסיון משפטי רב, יוצאי רשויות המדינה – פרקליטות, יחידת התביעות במשטרת ישראל, יחידות אכיפה ברשות המסים, עורכי דין בעלי ידע משפטי רב והצלחות משפטיות בייצוג חשודים ונאשמים ומתן ייעוץ משפטי בהליכים פליליים, עבירות פליליות, עבירות צווארון לבן ועבירות כלכליות מורכבות (הלבנת הון, ניירות ערך, הגבלים עסקיים, מיסים וכו׳).
לנוחותכם, ניתן להשאיר פניה באתר ועורך דין במשרדנו ישוב אליכם, בהקדם האפשרי. לתיאום פגישה עם עורך דין שותף במחלקה הפלילית – צווארון לבן במשרדנו או לצורך שיחת ייעוץ ראשוני בעניינכם, ניתן להתקשר למשרדנו במספר 03-7773333.
זקוק לייעוץ משפטי? השאירו פרטים